tiistai 7. kesäkuuta 2016

7.6.2016 Los Angeles - Anaheim

Hyvin nukutun yön jäljiltä ja vielä aikaerosta hieman sekaisin, heräsimme kaikki aamulla varhain. Aamupalan jälkeen pakkasimme auton ja lähdimme ajamaan kohti Los Angelesin keskusta-alueita. Ensimmäinen kohteemme oli Griffith Observatory Park, koska sieltä näkyi sekä Los Angeles että Hollywood-kyltti. Itse Observatory avautui vasta klo 12, mutta tarkoituksenamme oli vierailla vain sen näköalatasanteella. Pakollisten ja hieman sumuisten valokuvien jälkeen jatkoimme kohti Walk of Famea.

Pysäköimme auton aivan Chinese Theatren vieressä olevan Hollywood and Highland ostoskeskuksen parkkihalliin ja kiertelimme katselemassa tähtiä. Kuvittelin, että paikalla olisi ollut enemmän väkeä, mutta ilmesesti olimme tarpeeksi aikaisin liikkeellä (klo 10), jotta vältimme ruuhkat. Tähtien katselun jälkeen otimme vielä täältäkin suunnasta kuvat Hollywood-kyltille ja teimme hieman ostoksia.

Seuraava pysähdyspaikka oli tyttären toive; Urban Light at LACMA. Valitettavasti tämä katulampuista muodostuva taideteos oli kunnostuksen alla, joten lamppujen keskelle ei päässyt kävelemään.

Keskustan alueelta siirryimme rannalle Huntington Beachille. Kävimme syömässä laiturin päässä olevassa perinteisessä ulkoasussaan olevassa Rubys dinerissä, josta oli hienot maisemat ja ruokakin oli hyvää. Aurinko paistoi ja rannalla ja laiturilla oli ihmisiä nauttimassa kesäisestä päivästä. Jatkoimme rantaa pitkin Newport Beachille ja lopulta Laguna Beachille, jossa miesväki kävi pirtelöllä Teemu Selänteen ravintolassa.

Päivän päätteksi ajoimme hotelliimme Anaheimiin Disneylandin nurkalle. Kävimme vielä illalla kävelemässä Downtown Disneyssä ja ostamassa liput seuraavaa päivää varten.